Néhány hasznos tanács, amit érdemes átolvasni, mielőtt szaunázás előtt!

 
Mielőtt elindulunk szaunázni:

Kerüljük a smink és egyéb kozmetikumok használatát. Hagyjunk otthon mindent, ami nem természetes, ékszereinket is.
Ne kezdjünk neki jóllakottan, vagy éhgyomorra. Étkezés után 1,5 - 2 órával ideális a szaunázás.
Megerőltetés, aktív testmozgás után kb. 15 - 30 perc nyugalmi állapot szükséges a szaunázás megkezdése előtt.
Bőségesen igyunk folyadékot (ásványvíz, 100% gyümölcslevek), legalább 1,5 órával előtte töltsük fel szervezetünket.
Ittasan, vagy másnaposan nem a szaunában kell gyógyulni, erre nem alkalmas!
 
A szaunázási ciklusok egészséges mértéke maximum napi 3-4 kör, a közte lévő pihenőkkel.

A szaunázás ideje alatt is pótoljuk a folyadékot.

Szaunázás előtt:

  • Minden szaunamenet előtt, le kell zuhanyozni.
  • Zuhanyozás után, törölközzünk teljesen szárazra.
  • Papucsunkat hagyjuk szaunán kívül.

Szaunázás alatt:

  • A szaunaplepedőnk nagy legyen, amikor leülünk a padra, minden részünk alá jusson belőle, a talpunkról se felejtkezzünk meg.
  • Tartsuk be a szaunamenetenkénti 8-12 percet, maximum 15 percet.
  • Soha ne együnk és igyunk a szaunában.

Szaunázás után:

  • Mindenképp tartsunk pihenőt egy-egy szaunázási fázis között, legalább annyit, amennyi időt a szaunában töltöttünk.
  • Zuhanyzást követően használjuk a merülő medencét! Merüljünk, ne ugorjunk!

Szaunázás befejezése:

  • Pihenjünk hosszabb időt, igyunk bőségesen folyadékot.
  • Nem szükséges szappanos fürdőt vennünk, bőrünk teljesen megtisztult, kitisztultak a bőr pólusai. Egy tiszta vizes, langyos zuhany is teljesen megteszi.

Jó Szaunázást és Pihenést Kívánunk!

Forrás és bővebb információk: www.szaunaclub.hu